Vila i frid älskade farfar

Jag vill skriva några rader till min underbara farfar som igår tog sitt sista andetag efter en lång tids sjukdom...

Farfar var en mycket speciell person som jag älskade att umgås med.

Trots att han var gammal tappade han aldrig sitt ungdomliga sätt och man kunde prata med honom om allt. Hur många kan säga att dom ex. pratat om sex med sin farmor och farfar?

Han hade alltid ett skämt på gång och älskade att munhuggas. Mig kallade han gärna tjockis och ville gärna att jag snabbt högg tillbaka och petade honom i sin tjocka mage.

Jag minns speciellt en gång då jag inte skämtade tillbaka(kanske kände jag att jag gått upp i vikt och tog åt mig eller nåt liknande)...Senare klagade han till pappa att det var tråkigt att jag inte skämtat tillbaka.

I övrigt var han sosse enda in i själen och blev riktigt nöjd när Cricka kom in i mitt liv då han fick veta att Crickas morbror är en mycket insatt sosse nere i kommunalfullmäktige.

Han köpte ofta blommor till lilla farmor och sa att han älskade henne. Kära i varandra trots att dom varit gifta i närmare 70 år!


Sista orden han sa till mig var att det var kul att vi kom men roligare då vi gick...Typiskt farfar att trots smärta skämta till det lite när man ska gå.


Så farfar, hoppas att du har det bra där du befinner dig nu och vila i frid så ses vi någon dag!



"Du är den bästa farfar jag har haft"
(Farfar sa alltid att farmor var den bästa fru han har haft,trots att han inte haft nån annan)



"Upp på Öspe flöt en planka, plankan svajja hit och dit, pilten släppte skit på skit, skepp och hoj bara på skoj"
(Farfars snapsvisa)



Gamla bilder på farfar för många år sedan innan cansern:


Med deras hund och Jens i Falktorpet





Kommentarer
Postat av: Kimmy

Jag beklagar sorgen gumman, jag kan inte säga att jag vet hur det känns för jag har aldrig upplevt att någon nära stående gått bort men nog förstår jag att det måste kännas jobbigt. Du kan ringa när som helst om du känner för att snacka. Puss/ Kimmy

2009-08-23 @ 02:33:39
URL: http://kimilinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0