Arg

Har ju helt glömt bort att tala om hur min vecka började... Jo, i måndags kommer jag ut på gården,morgontrött som ett as och har jätte bråttom till jobbet då jag börjar om ca 3 min eller nåt...Springer fram till cykeln och låser upp den...Men när jag börjar rulla iväg den ser jag att hela däcket sitter löst och att någon har pillat bort ventilen. Fy fan vad irriterande!! Jag hade fan blivit mindre arg om någon hade snott den...Då kan man ju mer förstå, personen kanske behöver en cykel eller pengar...Men att bara förstöra saker har jag aldrig haft någon som hellst förståelse för!! Och det måste ju varit nån ungjävel som bor på gården som gjort det...Morr!!

Det påminner mig om min kära pappas ej alltför genomtänkta kommentar en gång för länge sedan....Min bror var väl i 14-15 års åldern och hade hamnat i trassel med polisen då han klottrat på en buss...Pappa följde med på "förhöret" eller vad man ska kalla det med polisen som tyckte det var dumt gjort...Då kläcker pappa: -Ja,det hade ju varit bättre om du hade snott nåt!! Polisen kollade lite konstigt på pappa och tänkte nog inte nominera honom till årets förälder direkt. hehe Men det pappa menade var ju mer typ det jag var inne på,att det är så onödigt att bara förstöra, om man snor nåt är det ju mer av en anledning man kanske till viss del kan förstå. Han ville ju inte direkt att min bror skulle börja begå brott...Men det lät nog så i polisens öron!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0