Listan

Nu känns allt mycket lättare...Allt utom badrummet är avklarat för min del på listan! Våran städlista här hemma alltså...När folk hör talas om den tycker vissa vi är larviga och vissa tycker det är en toppen idé. C tyckte i böjan när vi införde den att det var lite löjligt...Men ändrade sig snabbt när han insåg hur mycket bråk vi slapp tack vare den! Ibland kan det ju vara lite svårt att komma ihåg vem som städade var sist och då jag inte är en av dom tjejer som äääälskar att städa  så bråkade vi en hel del om det. Jag anser att båda ska hjäpa till lika mycket och förstår mig inte på dom tjejer som frivilligt står där och städar medans killarna hittar på roliga aktiviteter. Undantag för dom som har hus, då mannen kanske fixar med andra tyngre saker omkring huset, eller om man har barn och mannen passar ungarna under tiden, eller självklart om tjejen(eller killen för den delen) är arbetslös osv...Men om båda har heltidsjobb, utan barn och bor i en lägenhet....Varför? Så jag kan lätt tipsa om att skaffa en "lista" så slipper man disskutera saken...Då står det svart på vitt vem som ska göra vad när det är dags. Vi har uppdelat disk,vardagsrum,sovrum,kök och badrum då jag tycker det blir enklare än att ha hela lägenheten att städa. Det blir ju dessutom inte lika stökigt lika snabbt överallt...


Kommentarer
Postat av: svansen

I vår familj tror jag R städar mer. Jag liksom går bara och plockar lite, haha. Kram!

2009-03-09 @ 23:02:45
URL: http://svansens.se
Postat av: Bastardo

Den där bilden är så j*vla sexig..

2009-03-10 @ 15:14:30
URL: http://bastardo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0