Burr burr

Nu är det verkligen höst på allvar!


Idag blev det dags att ta på mig min röda höst/vinter jacka från förra året...Lite trist men samtidigt lite mysigt...


Mindre mysigt blev det dock när jag kom ut till ösregnet och upptäckte att jag hade hål i skorna...Ingen hit att börja dagen med! Dags att köpa mig ett par nya vardagsstövlar kanske?


Igår hade jag en mycket trevlig dag tillsamans med Sandra, Tesse och lilla Alva...Vi började hemma i Tesses fina lägenhet då Sandra ej sett hur dom bor. Sen bar det av till....Tesses....favoritaffär....konstpaus.......IKEA!!


Vi började med att kolla runt i lite klädaffärer och både Tesse och Sandra handlade loss...Tesse till alla andra än sig själv...Sen tog vi en snabbfika för att sedan bege oss till målet för dagen...Ikea. Även där handlade Sandra och Tesse men ej jag då jag är fattig...Eller jo,jag köpte en sån där grej man tar bort hår från kläder med...Men jag vet inte om det räknas...:)


På vägen hem blev det akut stopp mellan Linköping och Norrköping då en viss liten fröken var ilsken och ville ha mat...Inte Sandra alltså...


Innan vi hittade ett ställa att stanna på tog jag av mig mina skor och klättrade bak till Alva för att försöka lugna henne tillfälle. Sen stannade vi, Sandra gick in i baksätet genom dörren och jag klättrade fram igen, Alva matades och sen var det dags att åka igen...Då insåg vi att lastbilschauffören bakom troligtvis såg in till viss del då varningslampan var tänd...Och hur såg det ut från hans synvinkel? Jag sitter bak, Sandra hoppas in, klär av sig...Sen innan vi åker sitter båda två och klär på sig igen...(Jag behövde ju sätta på mig stävlarna igen)


En annan lite märklig sak var killen i bilen framför som behövde sträcka på sig...Men måste man verkligen göra gymnastiska övningar innehållande bl.a grodhopp??? Sandra och jag satt fullt beredda att sätta på överfallslarmet ifall han skulle komma åt vårat håll... Det kändes ju inte som att han var helt frisk!



En fin bild jag stodde från fejjan på Sandra och hennes lilla dotter:


 

Men varför blev den så liten???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0