Första advent

Idag har jag också haft en lugn slappar söndag...






Jag började med att gå en sväng på stan för att leta lite "pimp material" till mina skor...Men hittade inget passande...





I övrigt har jag plockat fram kartongen med julsaker och börjat pynta lite smått...Samtidigt lyssnar jag på julmusik för att den riktiga julkänslan ska infinna sig








Jag lagade precis en as god Thai gryta och receptet kommer här:



Stek strimlad kyckling

Stek även Paprika, en av varje färg

Lägg allt i en större gryta och pressa i ett par vitlöksklyftor.

Häll på buljong samt kokosmjölk

Krydda med Ingefära och Grön Curry och ev lite chilisås

Koka i ca 20 min

Smaka av med Creme Fraiche och Lime



Done!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0