Mina tankar går till Cajsa

Igår var det 5 år sedan en vän blev mördad...


Cajsa Jonsson blev bara 19 år gammal.


Jag blir arg,ledsen och frustrerad varje gång jag tänker på det...

Varför släcka ett liv helt i onödan?

För första gången tänkte jag dela med mig av hur jag minns Cajsa. Det har inte känns ok tidigare då inte vi hade någon kontakt alls i slutet.

Men alla minnen som kan berättas antar jag är bra...För trots hur väl man kände Cajsa så kommer hon aldrig att glömmas bort av oss som någon gång i livet korsade hennes väg!



Jag minns Cajsa som pratglad, framåt, glad och mycket trevlig.
 Vi umgicks ganska mycket en kortare period i livet.
Jag var ca 20 år och Cajsa 18.

Vi tränade tillsamans på Träningsverket i Söderköping och gick långpromenader i Gusum med hennes hund Eros(Visst hette hunden så?), shoppade loss på Ellos(hade en hel del lika kläder där ett tag) och så festade vi en hel del tillsamans också såklart! I mitt hus, i Cajsas hus och så åkte vi ner till Viken och Sjöhuset då och då...


Sen tappade vi tyvärr kontakten...Cajsa flyttade till Norrköping medans jag bodde kvar i Gusum ett litet tag till. Vi träffade på varandra på Deli någon gång när vi väl flyttat in och kom överens om att vi skulle ta en öl ihop nån gång...Men som så ofta rann det ut i sanden...

Något jag kan ångra idag då Cajsa var en underbar människa som jag gärna hade haft kontakt med längre tid.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0