Är jag vuxen elller är jag ett barn?

Kom precis att tänka på hur vissa folk är funtade egentligen!
Då och då stöter jag på medelålders människor(typ i mammas o pappas ålder) som tycker att bara för att jag säkert åldersmässigt ligger i samma ålder som deras egna barn ger dom rätt att tillrättavisa mig som om jag vore ett litet barn... För det första är jag vuxen sen ett par år tillbaka och önskar att bli behandlad så...Okej om min egen mamma eller pappa inte alltid skulle hänga med på den biten men när helt främmande människor plockar fram pekpinnen är det inte aktuellt om man säger så.

I lördags efter min träning gick jag med Anna och Emil en bit upp mot stan,sen skilldes vi åt då jag skulle till systemet...Så då helt plötsligt när jag går där med min cykel hör jag en gubbe som säger något precis vid sidan av mig och upptäcker förvånat att det var till mig. Då jag inte hörde vad han hade sagt så sa jag ursäkta men vad sa du? Jo,jag sa att din sadel sitter snett säger han surt. Okej, säger jag glatt och lite smått förvånat, men det funkar för mig....Men den ska sitta diagonalt säger han då, ännu surare....Ifall någon frågar alltså...Okeeeeeej sa jag och gick vidare...Varför i helvete ska han bry sig om hur MIN sadel sitter?????


Ibland kanske jag inte upplevs så vuxen men men....



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du har en underbar kväll =)

2009-03-21 @ 19:11:13
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0