Systembolaget-hål i huvudet

Jag var inne på svansens blogg och hittade ett inlägg om systembolaget och deras åldersbedömning och kom själv på en grej som är riktigt hål i huvudet med deras leg-regler. Det är att dom under inga omständigheter godkänner ett leg. som har gått ut...

Detta fick min vän Tesse bittert erfara en helg när hon skulle in och handla...Damen i kassan säger surt att ditt leg. har gått ut så tyvärr får du inte handla. Tesse säger att hon väl i alla fall kan se att det är Tesse på bilden? Ska väl tillägga att Tesse inte utseendemässigt inte ändrat sig så mycket under åren att det borde va nån tvekan om att det var hon på bilden...Men damen i kassan är stenhård och då det börjar närma sig stängning står Tesse ändå på sig och tjafs uppstår. Till slut säger killen bakom,som oxå tycker det är urlöjligt, att han i så fall kan handla åt Tesse istället. Då ringer jag polisen säger damen i kassan! Polisen??? jaja,Tesse gav sig och gick därifrån...

Till det började närma sig slutet av detta år och mitt leg. snart skulle gå ut trodde jag att det endast var så att ovanstående dam led av nån sorts störning, marktmissbruk eller dylikt...Men så är tydligen inte fallet för två dagar innan mitt leg. skulle gå ut talade hon i kassan om att det snart kommer att gå ut och att dom är stenhårda och absolut inte säljer till någon med utgånget leg. Men du kanske har ett pass frågade hon? Jo,det har jag ju så inga problem...Det komiska är att jag skaffade mitt pass samtidigt som mitt leg. och alltså har samma bild på båda två...Är det nån mer än jag som känner att det känns lite töntigt att jag nu måste släpa omkring på mitt pass så fort jag ska till systemet då jag i plånboken har ett leg. med samma bild??

Cigg får jag köpa i alla fall:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0