Min absoluta favorit låt!

Min bror har under många år haft en förkärlek för Thorsten Flincks musik...Jag har inte helt förstått mig på det förränn jag stötte på låten " Här och nu" och ligger nummer 1 som min absoluta favorit låt just nu! Musiken texten och deras 2 röster i kombination är ju helt enkelt klockrent!








Så är du här och ligger på min arm
Då var vi här så tätt intill varann
Jag skulle egentligen vart nån annanstans
Och inte vetat att du fanns

Från skilda håll på väg mot samma mål
I natt är tusen ljusås från igår
För här och nu så känner jag ditt hår
Här och nu är det vi två

Du kunde levt om 200 år
Jag kunde lika gärna dött igår
För en sekund av en oändlig tid
Är det (?) som går förbi

En del av storheten i våra liv
Är att inte veta hur nästa dag ska bli

Så länge sanden ännu rinner ut är den ju inte riktigt slut

Hur ska det bli och vakna upp
Hur ska det bli att skiljas från min kropp
Kan hända har ett frö blivit sått
Som kan spira och ge skott



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0