Vårlista

Jag hittade en utmaning på startsidan här på blogg.se och tänkte dela med mig av min vårlista!


Din stil i en mening: Jag har nog ingen speciell stil utan gillar variation. Jag har alltid gillat mycket färger och mönster men försöker få in mer neutrala färger som vitt och svart i min garderob. Till vardags har jag boots eller tygskor och till fest är det höga klackar som gäller. Upptill varierar det en hel del till vardags men till fest är det mest klänning som gäller.


                             




Stilförebild: Jag har ingen speciell stil förebild utan inspireras av lite olika. Både kändisar och folk i min närhet.




Favoritbutiker inför våren: Gina har alltid mycket snyggt. I övrigt är jag mer för nätshopping och där blir det mest hm.se, ellos.se, nelly.se och halens.se




Vad inspireras du av: Bloggar, tidningar, folk i min närhet. Jag gillar extra mycket att hitta nya kombinationer av kläder jag redan har hemma. Antingen med hjälp av något nytt eller bara gamla kläder fast med nya oväntade kombinationer. Här hittar jag främsta inspirationen från just tidningar jag läser som Veckorevyn, Amelia, Damernas Värld och Tara.




Det bästa basplagget inför våren: Svarta, gröna och blå treggins, Gärna med detaljer. Trenchcoat(jag har valt en ljusgrå med trekvarts ärm och lite kortare i modellen). Boots. Långa linnen. Transparenta blusar. Svart kavaj. Cykelbyxor 



          




På fötterna: Till vardags på våren blir det boots eller tygskor. När sommaren börjar komma blir det dags för ballerina med nitar på och remsandaler med nitar. Till fest vill jag ha ett par snygga kilklackar eller högklackat med platå. Jag börjar mer och mer tycka om vanliga klassiska pumps(men gärna med platå) också igen.




Färger i vår:  Blommigt, randigt och ljusa färger. Jag gillar även militär grönt och beige.




En ideal våroutfit: Svarta klumpiga kilklackar, pilotbågar, en transparent lite längre blus som går över rumpan, gärna med lite volanger upptill i färgen puderrosa, Jeansleggins med detaljer samt trenchcote. Stora örhängen.




Tre saker på vårens önskelista: Många snygga och välsittande tunikor/blusar i transparent tyg, både med mönster och utan. Svarta kilklackar. Ett par militärgröna leggins från hm.








Det senaste jag köpt:  Jag har ett paket från Nelly som väntar på att hämtas ut innehållande ett par beiga pumps med platå, hoppas dom passar! Annars var det en vit klänning och mina nit ballerina.





Frankfurt SEK 199, Nelly  Shoes - NELLY.COM       






Do's and don'ts: Försök hitta en personlig stil i det trendiga och ta av det som passar just för din kropp. Sen tycker jag man kan spara mer, tvärtom mot råden man ofta får. Om ett plagg känns lite omodernt men ändå sitter bra och fortfarande ser fräscht ut tycker jag absolut att man ska spara det. Dock inte i garderoben utan rensa ofta och lägg i kartonger. Nuför tiden kommer allt mode tillbaka igen och i vissa fall väldigt snart. Vid ett flertal tillfällen har jag varit med om att jag stoppat undan omoderna plagg  för att 1 eller 2 år senare inse att dom nu är topp moderna igen när jag öppnar lådan. Och då känns det genast som man fått ett nytt plagg, helt gratis!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0