Laggande blogg och död åt väven

Häromdagen skrev jag ett megalångt inlägg för att lagom när jag skulle spara råka ut för fel på sidan....Skapligt irriterande kan jag minst sagt påstå!!!




Som så mycket annat just nu i mitt liv och den tydligen långa följetången med Jelly Fish utslag...



I tisdags gick jag själv in och googlade på jelly fish och folk som har drabbats. Symptomen var bl.a min brännande magvärk, svullnader, frossningar som jag hade första natten mm...Ja med andra ord så stämmer allt in på det jag har och har haft. Så nu är jag 100% säker på att det är en död Jelly Fish jag råkat ut för. Det är tydligen vanligt att dom dödas av alla vattenscootrar och flyter in till land. Och vad finns det på Patong stranden?? Jo,en jävla massa vattenscotrar som åker omkring. Sen läste jag att man direkt efter man drabbas ska ta bort eventuella rester samt hälla urin eller ättika på. Cricka och jag åkte till en annan strand där jag råkade somna i 3 timmar utan att skölja av mig...Saker börjar klarna...



Med den informationen i ryggen ringer jag till sjukvårdsupplysningen som håller med mig helt och hållet och tycker det där med mag katarr och ny allergi låter konstigt.



Stärkt av det ringer jag till vårdcentralen igen och kommer till en ljurig tant. Jag förklarar, åter igen, mitt problem och menar på att dom sa fel till mig. Jaha, jag får väl prata med din läkare och återkomma till dig så får vi se! Just idag har vi inte akuttider kvar!(eh...mitt problem då eller? Jag hade ett redan påbörjat ärende och ringde redan i måndag och idag är det onsdag!?!)


Efter ett tag ringde surkärringen upp igen. Och jag som sitter i en kundtjänst kan ju ha det lite svårt att svara om jag har en kund. Men då detta var viktigt och jag var rädd att ej få tag på henne igen bad jag min kund vänta. Väl när jag svarade i min mobil frågade jag snällt om hon på vårdcentralen kunde dröja lite då jag sitter i en kundtjänst och precis har en kund. NEJ, det kan jag INTE!! får jag till svar....okeeej...schysst ton liksom...Men hon ville bara tala om att jag nu fått en remiss uppskickad till akuten och kan åka upp någon gång under dagen.



Väl på akuten började det bra...Väntade högst en timma tills dom ropade upp mitt namn. Fick komma in till en jätte trevlig kille och dam som gick att skämta med och så...Jag förklarade mitt fall och dom tog blodprov på mig(samma som vårdcentralen redan gjort, men men). Sen sa han åt mig att jag skulle få träffa en läkare så fort någon blev ledig och att jag kunde sätta mig för att vänta under tiden, antingen i väntrummet eller precis utanför. Jag valde precis utanför då det lät som att det skulle gå rätt snabbt.



2 timmar senare och 2 Amelia tidningar utlästa frågar jag en sköterska som går förbi hur länge det var tänkt att jag skulle vänta. Hon säger att det kan ta tid och jag bestämmer mig för att gå ut i väntrummet igen då jag behövde ringa jobbet och så.



När det gått totalt ca 4 timmar sen jag kom in och klockan är runt sex på kvällen blir jag till slut uppropad och den trevliga sköterskan säger att nu är jag ju en bra bit på vägen för nu har dom hittat ett undersökningsrum till mig. Hon ber mig vila på britsen så kommer läkaren snart...Efter 2 timmar kommer en annan sköterska in och frågar om det är jag som är Emma. Ja,säger jag glatt och tror min väntan är över! Men nej,det var min pappa som blvit lite orolig(tillsamans med Cricka) då det tagit så lång tid...Hon frågar hur det är med mig och jag svarar att det är bra förutom att jag nu väntat i 6 timmar och inte ätit något på 8. Hon lovar att fixa en macka...Ingen macka kommer...



En timma senare, vid 9 tiden på kvällen bestämmer jag mig för att det får vara nog och går ut till sköterskorna och talar om att jag ger upp och går hem. Dom övertalar mig att stanna ett tag till då jag nu står överst på listan. Jag får en macka och väntar....



I ytterligare 45 minuter. Den här gången tar jag både jacka och väska och talar med gråten i halsen om att nu ger jag verkligen upp.



Men vips så dyker en läkare upp och kan hjälpa mig på studs. Han gör typ samma som på vårdcentralen och lyssnar på mina förklaringar...Men det här med Jelly Fish har han ej hört talas om...Det slutar med att jag ska fortsätta med Tavegyl på kvällen fast nu 2 åt gången och så skickade han en remiss till hud.




 Kunde inte vårdcentralen hjälp mig med detta och skickat mig direkt till hud istället för 8 helvetes timmar på akuten där jag fan inte hörde hemma??




Nu får jag bara äta min medicin och se vad som händer...

 

Världens längsta inlägg,jag vet men var tvungen att skriva av mig lite :)





Gammal bild på en sjuk jag:




Kommentarer
Postat av: Linda Brundin

Gud, din stackare!!! Snacka om svensk sjukvård i ett nötskal:/ Hoppas du blir bättre snart!

Kram

2010-02-12 @ 11:40:55
Postat av: Kimmy

Faan Emma, stackars dig! Jag blev förbannad av att bara läsa inlägget, hade aldrig haft tålamod att vänta så länge! Hursom helst, ka vi ses något i veckan så kan du få tillbax dina klänningar och så? Kram Kimmy

2010-02-12 @ 18:24:00
URL: http://kimilinen.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken vård central har du??

2010-02-12 @ 21:33:57
URL: http://november.mist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0