Thai Thai

Nu har vi påbörjat nedladdningen av bilderna från Thailand. Cricka började med sin mobil så kamera bilderna kommer senare när jag får ork till det


( Har blivit förkyld nu också så jag känner mig allmänt prickig och orkeslös)



Här kommer några bilder på våran härliga resa:



Första kvällen med Jossan o Viktor i bild. Dom söp oss rejält fulla med buckets innehållande extra sprit(en bucket är en hink full med Thai Whiskey och Cola. Gott men farligt) På vägen hem ville jag ha käk....Och i Karon finns inget nattöppet mcdonalds eller så så det blev äkta thai snabb mat i ett stånd. Synd att jag inte upptäckte att det satt en grymt stark grönsaksbit av nåt slag längst ner. Mådde inte alls bra sen kan jag meddela....





Jens och Cricka delade på en bucket





TUK TUK!!




Jag på Karon stranden efter lite shopping glädje. Cricka är grym på att pruta!!





Efter shopping stressen ville Cricka svalka av sig lite




Detta var vyn från våran Bungalow. Helt ok hotell om man bortser från att vi bodde precis vid motorvägen med väääldigt tunna väggar och inga riktiga fönster. Tur att jag kom på att vi hade öronproppar med oss!! Men det kom jag på först efter ett par dagar...Så inte alltför många timmars sömn för mig i början alltså...Tur att man kan ta sig en tupplur på stranden....





Cricka på Ya´s Restaurang. En av våra vänner som vi träffade redan 2006 när vi var där första gången. Då hade hon dock ett massage ställe.




På väg till fest med Jens,Jossan och Viktor i Patong.Brevid mig har jag deras svenska önskevaror innehållande chips ostbollar dipp och köttbullar. Mycket uppskattat! :)




Då Jens är min bror blir han lika varm i pannan som jag i Thailand....Så vi fick sköna ishandukar.





Här är en av dom få tagna bilderna i Krabi med Crickas mobil. Vad jag vet ska det finnas mer i vanliga kameran dock. Otroligt mysig Restaurang som vi käkade lunch på. Riktigt Thai käk med en hel fisk som vi delade på.




Efter helvetes resan dit med minibuss betalade vi lite extra och åkte båt hem istället. Skönt då man kunde köpa öl, röka och sitta i solen! Synd bara att jag glömt ta på sollotion och hade bränt mig så jag satt i skuggan....Dock betydligt behagligare än att åka minibuss!





Pojkarna ville leka med pistoler i Patong...Och det fick dom medans vi kvinnor satt en bit bort och drack öl...Som rediga kvinnor!






Cricka var stolt när han kom tillbaka...Många skott mitt i prick och det var första gången han sköt med pistol! Det ni...;)






Yeah!




Det sköna med Thailand är att man utan risk för att bli rånad kan knalla ner på stranden och bara softa med lite musik och verkligen känna av att man har semester





Nu var det inte så mycket mer bilder men jag återkommer med fler så fort jag har lagt in dom från kameran!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0